Friday, May 27

:: masa berlalu ::

masa berlalu detik demi detik tanpa kita sedar kan?
dalam proses mengenal hidup & menjadi dewasa macam-macam kita nak kena tempuh dulu
untuk betul2 mengajar kita selok-belok hidup..

takyah cakap orang lain la , aku sendiri da lalui macam2 da yang buat aku betul2 terkesan n mengajar aku sangat2..
bak kata orang tak semua benda tu indah kan, pahitnya sentiasa ade..
masuk tempat baru , cari kawan baru , bina episod baru..
bile da kawan aku buat salah, ko buat salah & orang lain pon buat salah.. tapi dalam salah tu kita belajar kan untuk ubah & jadi lagi baik..
jauh dari family jadi kawan la paling dekat ngan kite, jadi salah sama2 tegur la.. pastu kita kawan balik kan.. camtu la putarannya, sebab sapa2 pon tak perfect..
jangan la ko selisih faham ngan die n xske dy ko tinggal, bile tak suke sume nak buruk je & yg jahat je ko nampak.. abeh tu susah-senang die ngan ko dulu camne? lupe camtu jer.. yang baik2 die wat dulu ko lupe camtu je?
patut dan adil untuk ko tapi utk kawan ko patut tak? tak kan? da naik same2 , klo jatuh ko taknak gi tolong angkat dy ke? same2 naik la kan.... pastu rase cam , sume orang stick ngn aku n bukan ngan die, senang la hati kan. tapi hati orang lain fikir???
orang buat jahat ngan kite, jangan balas ngan jahat gak kat die.. ayat nie beri seribu makna,terpulang individu nak tafsir camne kan. kawan ko kawan aku jugak kan, dari ko kawan b2 , tambah jadi 3 4 5 n seterusnya.. nak berkawan mmg senang, nak kekalkan tu la perlu hati budi..

aku cakap nie bukan untuk ko ke dy ke sape2 ke? tp untuk aku gak.. kita da belajar& lalu banyak benda kan? boleh fikir sume tu..

p/s : arghhhhhhhhhhh, aku rindu kawan2 aku!nangis lak tgk gambar...

No comments: