Friday, April 13

take it as a catalyst!

aku dikelilingi orang2 pandai dan hebat. 

JELES sangat2 nape dorang lagi ok, 

lagi score sume either in class or life, 

buat kerja cepat, 

itu ini nampak perfect.








tapi....... 









baguslah tu..



bila rase jeles then cuba fight utk jadi cmtu gak. 

itu sume aku buat sebagai PENGGERAK. 

persaingan sihat itu perlu. kita jgn rase jatuh bila pandang orang lain berjaya. 

sebab itu akan bawak ko kepada benda2 negative, like ko tgk dy berjaya, ko kutuk2 la sume la, sume serba xkena kan?, ko tgk dy jatuh, ko lagi jatuhkan.. * tetiba teringat ayat Dr Fadzilah Kamsah -" klo tak boleh tolong orang takpe, TAPI jangan kacau orang."

sape2 pon boleh berjaya. berusaha & dengan izin-Nya InsyaAllah.


*positive myself :)

p/s : sbb kawan dgn ramai orang yg positif skarang, aku berjaya berubah ke arah tu sikit2. dulu aku negatif gak kadang2. tapi aku nampak benda tu xbg aku ape2 pon & xde faedahnye.. xkemana la kite ko klo nak berdengki je. sume ko nak kondem je kan. *bullshit je sume tu.

-aku sayang sgt2 org2 yg positifkan aku skarang & bwk aku jauh dari unsur2 negatif yg boleh menjatuhkan aku.  berkat percaya dkt diri sendiri, doa & cabar diri sendiri. usaha tu membuahkan hasil. Alhamdulillah. Ya Allah, aku nak terus kuat kuat dan kuat mcm nie. jauhkan aku dari segala unsur2 negatif yang boleh menjatuhkan aku.

No comments: