Thursday, March 1

MARCH 1st : ARMY-79 & HAYATI-26

tuptaptuptap... da masuk bulan 3 kan? sekejap nye rase. hurm, makin nak dekat kiamat makin cepat masa berlalu. harap kita semua sama2 belajar dan buat persedian. InsyaAllah.. 

ape yg menarik dengan 1 MARCH nie? ramai yg tak tahu atau ramaiiiiiii juga yang tahu maybe.... sebab dilahirkan as army's daughter & involve or termenyibok(hehe) banyak gak dengan event2 abah. so sikit sbanyak aku taw la jugak kan about military's thinggy nie sume. plus, other half risik2 maklumat dekat aku jugak sket. 

ok, nie nak cakap untuk arini.... .....




Selamat Hari Ulang Tahun Tentera Darat ke 79



to Mejar Rosli,


selamat menjadi pekerja yang berdedikasi 4 another 5 years maybe as medical army.....(sorry xdpt jadi doktor, masuk bidang medical cam yg abah nak dulu.. huhuhu..). I noe to in order 4 u be someone rite now, u had been tru so many ups & downs rite?. no worries abah, bcoz mom, me, aiman, iskandar, ifa, alif & qila always support u. I like ur 'pegangan' abah, "kerja utk ALLAH, utamakan pandangan ALLAH, biarkan pandangan manusia". proud to be ur daughter!
kadang2 tersalah jalan sikit tapi akan usaha perbetulkan balik ikut ape yang abah ajar. InsyaAllah..



proud to be part of diz family...


and
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

happy 26th birthday to my dearest sister!
Hayati binti _________
(sorry tibe2 xigt name abah)


( tengok muke dy, aku penah cakap nape xjd model?hahaa    tp xpe medical army pon not bad wut)


hurm, as uollll noe, i'm da eldest in da family. so camne leh ade kakak lak nie kan? 4 sure la kakak angkat. tapi bukan cam kat sekolah main kakak2 angkat bagai tu. xmain la, sbb tym skolah aku sumpah cam geli2 la kakak2 & abang2 angkat tu ( nie pandangan aku, jgn nk smash lak,hehe).. nie mmg kakak angkat yg aku kutip kat sabah dulu nun... hehe.. cian kak ti, xde la aku kutip. tapi da story begin like diz..


tym form4 dulu aku ditinggalkan sorang2 kat semenanjung nie, dok la sekolah2 sorang nun kat mrsm jasin sane, family stay kat sabah for 4 years sebab abah kene bertugas kat sane as OC. so, nak dijadikan ceritanya hp kena curi, so abah yg baik hati lagi penyayang nie pas la hp baru dari sabah kat kak ti yg kebetulan balik bercuti kat melaka umah mak dy. ok kak ti nie medical army gak, anak buah abah kat kem sabah. tym tu dy ngn aku sombong2 je, dtg bg hp, aku ambik n dy balik. bile da cuti sem balik sabah baru la jumpa balik n kenal2 n cam malu2. hahaa.. disebabkan kak ti ni rapat sangat ngan family aku, n ramai kot panggil dy anak abah kat tempat kerja, sbb muka dy mmg iras2 abah n aku je. so ramai la mmg igt adek beradik ktorg dua nie. kak ti rajin datang tolong ma kat kedai, since that ktorang jadi sangat rapat n aku pon xde kawan kat sabah. so lepak, gosip, nangis2, cari pakwe, dating, pakar motivasi untuk 1 sama lain sume ktorang buat berdua la senang. sampaikan, dengan husband dy skarang pon sejarah silam dorang berdua dalam poket aku je. zaid, ktorang byk je ngumpat ko dulu. hahaha... dr zaman dua2 orang comot2 sampai yati pon da jadi mummy da skang & aku pon nak abeh blajar dah, ktorang still rapat. sbb dy pon panggil mak aku mak, aku pon panggil mak abah dy cmtu gak. laki dy pon kawan gadoh aku. so, xde hal.hehe... hope korang bahagia sampai ke syurga & AISYAH DANIA jd anak yang baik n comel. :)) 

me as da bridesmaid on her wedding



zaid & yati's cute princess (Nur Aisyah Dania)


tok wan & tok dania.. hehee


No comments: